Dieta – odżywianie

Baza wiedzy na temat odżywiania. Wszystkie informacje związane z odżywianiem naszego ciała. Człowiek potrzebuje dostarczać składników odżywczych każdego dnia w celu prawidłowego funkcjonowania organizmu. Może jednak robić głodówki w celu korzystania z zalet Autofagii oraz utraty nadmiaru tkanek najczęściej tłuszczowej.

Lp.NazwaOdpowiedźŹródło
1Jakie produkty wybierać do diety?Sezonowe Należy wybierać produkty sezonowe, świeże, bez konserwantów i sztucznych barwników czy innych składników sztucznych. W odpowiednich porach roku niektóre rośliny mają wyższą wartość biologiczną i dodatkowo mamy świeże np. pokrzywę w maju. Tu polecam zrywać dalego od drogi asfaltowej, bo wtedy zawiera mniej lub wcale niepotrzebnych składników, czyli roślina nie zaciąga tego z czego budowana jest droga asfaltowa np. ołowiu.
2Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? smartwach plus smartfonInstalujemy aplikację Samsung Health na smartfonie oraz na smartwachu i tym samym podczas aktywności fizycznej smartwach liczy nasze zapotrzebowanie podstawowe plus dodatkową aktywność i tym samym widzimy jakie mamy rzeczywiście zapotrzebowanie na kalorie, bo np. spacerujemy po 3 km dziennie to dzięki temu zapotrzebowanie kaloryczne jest wyższe niż gdybyśmy zamiast przejść 3 km oglądali TV czy siedzieli na ławce
3Co to jest MET?Wskaźnik zuzycia tlenu podczas aktywności fizycznejCzym dokładnie jest MET? Jest to standardowy ekwiwalent metaboliczny, jednostka używana do pomiaru zużycia tlenu przez nasz organizm podczas ćwiczeń. 1 MET odpowiada Twojemu spoczynkowemu zużyciu tlenu, tj. ilości tlenu, która jest używana na przykład podczas siedzenia. Zapewne wiesz, że zużycie tlenu wzrasta wraz z intensywnością ćwiczeń. W konsekwencji – im większa aktywność, tym bardziej wzrasta wartość MET. Na tej podstawie działalność dzieli się na:


Reszta - 1-1,5 MET,
mały - 1,6-2,9 MET,
umiarkowany - 3,0-5,9 MET,
duży — ponad 6,0 MET.
4Główny posiłek jeść lepiej przed czy po 15 tej?Przed 15-tą Najbardziej spektakularnym efektem tych działań jest przyrost masy ciała. W 2013 roku naukowcy przeprowadzili badanie z udziałem 420 osób z nadwagą. Osoby te spędziły pięć miesięcy na odchudzaniu pod okiem specjalistów. Ci, którzy zjedli swój główny posiłek po godzinie 15:00, schudli znacznie wolniej niż ci, którzy zjedli swój najważniejszy posiłek przed godziną 15:00. źródło: https://www.washingtonpost.com/national/health-science/why-eating-late-at-night-may-be-particularly-bad-for-you-and-your-diet/2015/08/24/ad8b85ac-2583-11e5-b77f-eb13a215f593_story.html
5Dobór godzin spożywania pokarmów powinien być powiązany z naturalnym rytmem okołodobowym organizmu6-8 śniadanie, obiadokolacja 13-15 Badania na zwierzętach pokazują, że żywność jest metabolizowana nieco inaczej w zależności od tego, kiedy jest spożywana. Może na to wpływać aktywność fizyczna, poziom hormonów, zmiany temperatury ciała, reakcje biochemiczne oraz wchłanianie i trawienie składników odżywczych. Zależności te potwierdzają również badania na ludziach.

Czas przyjmowania pokarmu powinien być dostosowany do naturalnego rytmu dobowego organizmu — pory dnia i nocy, ilości światła i snu. Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Harvarda wykazało, że niezależnie od tego, jak zdrowe i dobrze zaprojektowane są posiłki, spożywanie posiłków niezsynchronizowanych z rytmem dobowym powoduje nawet o 18% wyższe skoki poziomu cukru we krwi w porównaniu z jedzeniem we właściwym czasie.

Jest to ściśle związane z niższą tolerancją organizmu na glukozę w godzinach wieczornych. Dlatego ilość posiłków wieczorem powinna być mniejsza niż rano.
6Ile gramów osoba może zjeść na posiłek?832 g/minutę...Analiza Smoligi wywnioskowała, że bezwzględny maksymalny „wskaźnik aktywnego spożycia” (ACR) – ilość świeżej materii, jaką można spożyć w określonym czasie – wyniósłby 832 gramy na minutę.
7System poszczenia i głodówekAWARENA POSSystem pokazuje nam jak często i ile czasu robić przerwyw odżywianiu będąc na samej wodzie
8Dieta na Odchudzanie ( Awarena DO) Awarena DO Najlepsza dieta na odchudzanie. Dieta ta to pełne odżywienie organizmu oprócz kalorii i deficyt kaloryczny zależy jest od naszej wagi. Diety Awarena to diety, które są stałe lub tymczasowe jak Awarena DO które zawsze w pełni odżywiają organizm oprócz diety odchudzającej Awarena DO, która ma jedynie mniej kalorii niż potrzebujemy, bo jest to niezbedne aby spalić tkankę tłuszczową
9Awarena dieta Blazar ( Awarena DB)Dieta w pełni odżywiająca nawet dodatkowymi składnikami odżywczymi W tej diecie mamy pełne odzywienie niezbednymi składnikami odżywczymi oraz dodatkowymi jak Allicyna, Irydoidy, Karetonoidy, Chlorofil...
10 Awarena dieta HashimotoDieta dla osób chorych na HashimotoDieta dla osób z chorobą Hashimoto. Wszystkie zalecenia zawarte w naszych artykułach o diecie Hashimoto. https://frytki.pizza/dieta-w-hashimoto-poznaj-najwazniejsze-zasady/
11Awarena Dieta SHAKE (Awarena SH)Dieta z shake w pełni odżywiająca ciało
12Najlepsza wodaWszystko do najlepsze związane z wodą i sama wodaNajlepsza metoda oczyszczania wody, najlepsza woda do picia, najlepsze parametry - woda idealna, Ile pić wody i kiedy?
13Zdrowa żywnośćZdrowe jedzenie
14Najlepsze dietyLista najlepszych diet
15Awarena NSODSkala niezbędnej odżywczościDzięki tej skali wiemy ile nam brakuje procentowo składników odżywczych w danym dniu aby w pełni odżywić organizm niezbędnymi składnikami odżywczymi, które potrzebujemy dostarczyć codziennie. Diety, które są w tej skali na 100% NSOD znajdziemy na stronie sklep.blazar.pl
16Wszystkie niezbędne składniki odżywczeLista składników odżywczych oraz zapotrzebowanie na nie
17Jaka powinna być kolejność spożywanych pokarmówWęglowodany min. 10 minut później niż inne pokarmy
18Więcej błonnika to głębszy sen
19Jak długo jeść posiłek?28-35 minutZwiązek między szybkim jedzeniem a większą masą ciała.Wyniki badania są zgodne z tym, co eksperci widzieli w przeszłości — ludzie, którzy jedzą szybko, częściej ważą więcej, mówi dr Heinberg.

Kiedy jemy, sygnały głodu muszą przemieszczać się z żołądka i jelit do mózgu, mówi. Mózg potrzebuje około 20 minut, aby odciąć się od chęci jedzenia.

Jeśli jesz szybko, zjesz więcej jedzenia w ciągu 20 minut niż osoba jedząca wolno. Kiedy osoba szybko jedząca otrzyma sygnały sytości, jest już za późno — przejada się i jest nieprzyjemnie pełna
20O której godzinie jeść ostatni posiłek15:00Badania wykazały, że jedzenie wcześniej również wzmocniło zdrowe bakterie jelitowe. Jedno z badań sugerowało, że jedzenie przez ten sam okres między 6:00 a 15:00 oraz 15-godzinny post w ciągu nocy najlepiej działają z naszym naturalnym zegarem biologicznym – czyli rytmem okołodobowym.

Zwiększyło to sposób, w jaki organizm przetwarzał cukier we krwi, a uczestnicy również stracili na wadze, pozbyli się niebezpiecznego tłuszczu trzewnego wokół brzucha i zmniejszyli stan zapalny.

Inne badanie kliniczne wykazało, że spożywając więcej kalorii na śniadanie niż podczas późniejszych posiłków, kobiety straciły na wadze o 5,1 kg więcej w okresie 12 tygodni.

Badania, zaprezentowane na Europejskim Kongresie na temat Otyłości w Holandii, wykazały, że wcześniejsze jedzenie wzmocniło również zdrowe bakterie jelitowe, co wpływa na układ odpornościowy i ogólny stan zdrowia.